Élménnyé tettük az azonosítást!

Sem személyes jelenlétre, sem az okmányok postázására nincs szükség ahhoz, hogy a törvény által előírt teljes körű azonosítást elvégezze vagy a személyes adatainak módosítását bejelentse.


2022-08-04 #Azonosítás #GoodID

Augusztustól a GoodID applikációval mobiltelefonja segítségével elvégezheti a teljes körű azonosítást, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy zavartalanul igénybe vehesse a Pénztár szolgáltatásait. A digitális irattárca segítségével néhány kattintással eleget tehet a törvény előírásainak, ha a Play Áruházból vagy az App Store-ból letölti okostelefonjára az alkalmazást.

Az applikációban a felhasználó maga kezeli és osztja meg a személyes adatait gyorsan, egyszerűen és biztonságosan. Használhatja akkor is, ha még nem azonosította magát, vagy abban az esetben, ha a személyes adatai – személyi igazolvány száma, érvényessége, lakcíme – megváltozott.

A Pénztár által használt alkalmazást az ID&Trust Kft. készítette, ugyanaz a cég, amely az eSzemélyi, a japán útlevél és a román egészségügyi kártyák chipjét fejlesztette. A GoodID a Magyar Nemzeti Bank távoli ügyfél-azonosítással kapcsolatos rendelete szerint auditált applikáció.

Mire jó az app?

  • Távolról azonosíthatja magát vagy bejelentheti adatai megváltozását a pénztártag.
  • Segítségével biztonságosan rögzíthetők és tárolhatók a személyes okmányok, törzsvásárlói kártyák, bankkártyák.
  • Elektronikusan aláírhat szerződéseket vagy nyilatkozatokat.
  • Jelszó nélkül beléphet azokra a weboldalakra, ahol elérhető a GoodID belépés.
  • Alkalmas a különböző eseményekre szóló elektronikus jegyek tárolására.

Kinek kell azonosítani magát?

A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) előírása szerint minden pénzügyi intézménynek – így az egészségpénztáraknak is – el kell végezniük ügyfeleik teljes körű átvilágítását. A jogszabály szerint a pénztárnak rendelkeznie kell a lakossági pénztártagok törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. A Pmt. előírása szerint a közszereplői státuszt is meg kell állapítani az ügyfél által tett nyilatkozat alapján.

Az adatok és okmánymásolatok hiányában a pénztár nem szolgáltathat az érintett pénztártagoknak: a nem beazonosított pénztártag nem tud a patikakártyájával fizetni, illetve az elszámolásra beküldött számlák kifizetésére sem kerülhet sor.

A GoodID-val az azonosítás távolról elvégezhető mobiltelefonján keresztül munkanapokon, ügyfélfogadási időben.

  • Amennyiben Ön nem azonosított a Pénztárunkban, számítson ügyfélszolgálati munkatársaink megkeresésére annak érdekében, hogy zavartalanul kihasználhassa a szolgáltatásainkat.
  • Ha a NetPénztárban (korábbi nevén az Online ügyintézésben) úgy látja, hogy hiányzik az azonosítása vagy időközben változtak az adatai, és GoodID-val szeretné azonosítani magát, írjon az ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu címre. Az e-mail tárgyában tüntesse fel: GoodID azonosítás.

Javasoljuk, hogy töltse le előre az applikációt, fotózza le vele a fényképes személyazonosító okmányát és a lakcímkártyáját, hogy néhány perc alatt elvégezhesse az azonosítást. Fontos, hogy a NetPénztárban frissítse a mobiltelefon-számát és e-mail-címét, hogy ügyintézőink elérjék Önt.

Hogy történik a GoodID-val az azonosítás?

  • A Pénztár ügyintézője felhívja a pénztártagot a mobiltelefonján.
  • A telefonbeszélgetés elején az ügyintéző elküldi az azonosításhoz szükséges linket a pénztártag által megadott e-mail-címre. Az azonosításhoz készítse elő a személyi igazolványát vagy a jogosítványát, és a lakcímkártyáját.
  • A link megnyitását követően az „Azonosítom magamat GoodID-val” gombra kattintva indul az azonosítási folyamat. Amennyiben korábban nem töltötte le az ehhez szükséges app-ot, a link először a Google Play / AppStore áruházba visz.
  • A GoodID-val le kell fényképezni az okmányok mindkét oldalát, majd szelfit készíteni. Ezután az „Adatok elküldése a szolgáltatónak” lépéssel továbbíthatja a biztonságosan rögzített adatokat a Pénztárnak.
  • Az ügyfélszolgálat munkatársa ellenőrzi a pénztártag személyazonosságát.

Többet szeretne tudni a GoodID-ról? Kattintson a GoodID oldalára! Ha kérdése van a teljes körű azonosítással kapcsolatban, hívja ügyfélszolgálatunkat a 06 1 210 9790-es telefonszámon.

 

Borítókép: cristina_zaragoza / unsplash

Ezek is érdekelhetik...

Rendszeres szűréssel megőrizheti a látását
Rendszeres szűréssel megőrizheti a látását

Március 6. a Zöldhályog Világnapja. Minél korábban felismerik és kezelik a glaukómát, annál sikeresebben késleltethető a látásromlás, s így megelőzhető a vakság kialakulása.

Elolvasom
Orvostechnológiai-boom szemtanúi lehetünk
Orvostechnológiai-boom szemtanúi lehetünk

Előrejelzések szerint a mesterséges intelligenciát alkalmazó egészségügyi megoldások piaca az évtized végére a jelenlegi 1000-szeresére nő. A döbbenetes bővüléssel közel 190 milliárd dolláros szegmenssé válik.

Elolvasom
Tavaszváró akciók a Pénztárboltban
Tavaszváró akciók a Pénztárboltban

Patikakártyával is használja ki a webáruházak kínálta kényelmet!

Elolvasom
Megújultak a biztosítási csomagjaink
Megújultak a biztosítási csomagjaink

Ráncfelvarráson estek át a Pénztár által kínált egyéni csoportos egészségbiztosítási csomagok március 1-től.

Elolvasom
Mutatjuk a gyógyszer és az étrend-kiegészítők közötti különbséget
Mutatjuk a gyógyszer és az étrend-kiegészítők közötti különbséget

Nem minden gyógyszertárban vásárolt termék árát lehet visszaigényelni a pénztári megtakarításból. De vajon mi a különbség a gyógyszer és az étrend-kiegészítők között?

Elolvasom