A Kiwi.com korábbi felmérése szerint a magyarok kétharmada úgy érzi, a nyaralás határozottan hozzájárul a mentális egészség javításához, és évi egy-két utazás lenne elegendő ahhoz, hogy feltöltekezhessenek.
2023-06-05
Tavaly, a COVID utáni első igazi nyaralási szezon elején a Kiwi.com reprezentatív felmérést készített hazánkban az utazás és a mentális egészség kapcsolatáról. Tízből kilenc magyar - 91% - szerint a nyaralás javíthatja a jóllétet, sőt a válaszadók kétharmada szerint határozott összefüggés van a kettő között. Minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál inkább azt vallja, hogy az utazásnak pozitív hatása van.
A nyolc általánost végzettek 85%-a, a szakmunkások 88%-a vallja, hogy ha nyaralhat, akkor jobban érzi magát. Az érettségizettek körében 10-ből 9-en, míg a diplomások közül majdnem mindenki - 97% - úgy gondolja, hogy az utazás hozzájárulhat a jólléthez – idézte a kutatást a Femina.hu.
Majdnem minden második magyar - 49% - úgy gondolja, hogy romlott a mentális egészsége a világjárvány idején a korlátozott utazási lehetőségek miatt. Az okok közt leginkább az érzelmi instabilitást, változó hangulatot - 31% -, valamint a szorongást és a depressziót - 22% - jelölték meg, de akadtak olyanok is, akiknél unalmat - 14% - vagy magányt - 8% - váltottak ki az utazás lehetősége nélküli, hosszú hónapok.
Az X generáció tagjai igénylik a legtöbb utazást
Minden huszadik ember elegendőnek tartja azt, ha kétévente utazhat, míg 12%-nak az ennél ritkább utazás is elegendő. A magyarok döntő többsége - 83% - viszont legalább egy, de inkább több utazást tart ideálisnak. A legtöbb magyar - 38% - évi egy vakációval tud feltöltődni. A válaszadók 28%-ának évi két utazásra van szüksége mindehhez. 8% évente legalább három út mellett érzi úgy, hogy ki tud kapcsolódni, míg 9%-nak még ennél is többre van szüksége.
Eltérő vakációkedvvel rendelkeznek a különböző generációk tagjai. Az X generációsok jólléte igényli a leggyakoribb utazást. E generáció 88%-ának évente legalább egy nyaralásra van szüksége a feltöltődéshez. Kiemelkedő, hogy a generáció minden második tagja évi legalább két utazással, sőt tízből egy fő évi négy vagy több utazással elégedett igazán.
A második legnagyobb utazási kedvvel a Z generáció tagjai bírnak. A fiatal felnőttek 82%-a évi legalább egy vakáció mellett érzi jól magát. Minden negyedik Z generációsnak évi két utazásra van szüksége, 18%-uk pedig évi három vagy több vakációt igényel. Az X és a Z generációt az Y generáció, majd a baby boomerek követik ebben a sorban. Az Y generáció tagjai közül tízből nyolc igényel legalább évi egy nyaralást, míg a baby boomerek háromnegyede. Forrás: Femina.hu
Március 6. a Zöldhályog Világnapja. Minél korábban felismerik és kezelik a glaukómát, annál sikeresebben késleltethető a látásromlás, s így megelőzhető a vakság kialakulása.
ElolvasomElőrejelzések szerint a mesterséges intelligenciát alkalmazó egészségügyi megoldások piaca az évtized végére a jelenlegi 1000-szeresére nő. A döbbenetes bővüléssel közel 190 milliárd dolláros szegmenssé válik.
ElolvasomPatikakártyával is használja ki a webáruházak kínálta kényelmet!
ElolvasomRáncfelvarráson estek át a Pénztár által kínált egyéni csoportos egészségbiztosítási csomagok március 1-től.
ElolvasomNem minden gyógyszertárban vásárolt termék árát lehet visszaigényelni a pénztári megtakarításból. De vajon mi a különbség a gyógyszer és az étrend-kiegészítők között?
Elolvasom