GoodID app – azonosítás 5 lépésben


Már a GoodID applikáció segítségével is azonosíthatja magát. Sem személyes jelenlétre, sem az okmányok postázására nincs szükség ahhoz, hogy a törvény által előírt teljes körű azonosítást elvégezze.

A GoodID egy többfunkciós digitális irattárca, amely segítségével távolról van lehetőség a teljes körű azonosításra. Az applikációban a felhasználó maga kezeli és osztja meg a személyes adatait gyorsan, egyszerűen és biztonságosan. Használhatja akkor is, ha még nem azonosította magát vagy ha a személyes adatai – személyi igazolvány száma, érvényessége, lakcíme – megváltozott.

A Pénztár által használt alkalmazást az ID&Trust Kft. készítette, ugyanaz a cég, amely az eSzemélyi, a japán útlevél és a román egészségügyi kártyák chipjét fejlesztette. A GoodID a Magyar Nemzeti Bank távoli ügyfél-azonosítással kapcsolatos rendelete szerint auditált applikáció.

Mire jó az app?
  • Távolról azonosíthatja magát vagy bejelentheti adatai megváltozását a pénztártag.
  • Segítségével biztonságosan rögzíthetők és tárolhatók a személyes okmányok, törzsvásárlói kártyák, bankkártyák.
  • Elektronikusan aláírhat szerződéseket vagy nyilatkozatokat.
  • Jelszó nélkül beléphet azokra a weboldalakra, ahol elérhető a GoodID belépés.
  • Alkalmas a különböző eseményekre szóló elektronikus jegyek tárolására.

Kinek kell azonosítani magát?
A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) előírása szerint minden pénzügyi intézménynek – így az egészségpénztáraknak is – el kell végezniük ügyfeleik teljes körű átvilágítását. A jogszabály szerint a pénztárnak rendelkeznie kell a lakossági pénztártagok törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. A Pmt. előírása szerint a közszereplői státuszt is meg kell állapítani az ügyfél által tett nyilatkozat alapján.

Az adatok és okmánymásolatok hiányában a pénztár nem szolgáltathat az érintett pénztártagoknak: a nem beazonosított pénztártag nem tud a patikakártyájával fizetni, illetve az elszámolásra beküldött számlák kifizetésére sem kerülhet sor.

A GoodID-val az azonosítás távolról elvégezhető mobiltelefonon munkanapokon, ügyfélfogadási időben, a pénztárral egyeztetett időpontban.

GoodID azonosítás lépésről lépésre
  1. A Pénztár ügyintézője egy előre egyeztetett időpontban felhívja a pénztártagot és felajánlja a digitális azonosítás lehetőségét.
  2. Az ügyintéző a pénztártag által megadott e-mail-címre elküldi az azonosításhoz szükséges linket.
  3. Az „Azonosítom magamat GoodID-val” gombra kattintva indul az azonosítási folyamat. Amennyiben korábban nem töltötte le az ehhez szükséges app-ot, a link először a Google Play / AppStore áruházba visz. Az azonosításhoz szükség lesz a pénztártag fényképes igazolványára (személyi vagy jogosítvány) és a lakcímkártyájára.
  4. A GoodID-val le kell fényképezni az okmányok mindkét oldalát, majd szelfit készíteni. Ezután az „Adatok elküldése a szolgáltatónak” lépéssel továbbíthatja a biztonságosan rögzített adatokat a Pénztárnak.
  5. Az ügyfélszolgálat munkatársa ellenőrzi a pénztártag személyazonosságát.

Többet szeretne tudni a GoodID-ról? Kattintson a GoodID oldalára!
Ha kérdése van a teljes körű azonosítással kapcsolatban, hívja ügyfélszolgálatunkat a 06 1 210 9790-es telefonszámon.