A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) előírja az egészségpénztáraknak, hogy elvégezzék tagjaiknál az ügyfél-átvilágítást (azonosítást). Ha ez nem történik meg, vagy eltelt öt év az átvilágítás óta, és/vagy a személyazonosság igazolására bemutatott okmány időközben lejár, nem tudja igénybe venni szolgáltatásainkat. Nem fogja tudni használni a patikakártyáját és az elszámolásra beküldött számla ellenértékét sem tudjuk kifizetni akkor se, ha a szükséges egyenleg rendelkezésre áll az egyéni számláján.
Ezért mindenképp végezze el az azonosítást a belépéskor, de legkésőbb a szolgáltatás igénybevétele, ügyleti megbízás megadása előtt.
Az alacsony kockázatú ügyfelek esetén a Pénztár ellenőrzi a belépési nyilatkozaton szereplő adatok és az azonosításkor bemutatott azonosító okmányokon (személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél és a lakcímkártya) szereplő adatok egyezőségét. Ezt követően az okmányok másolatát a Pénztár megőrzi a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Az azonosítás szükségességéről az internetes ügyfélfiókjában (NetPénztár) tájékozódhat.