Élménnyé tettük az azonosítást!

Sem személyes jelenlétre, sem az okmányok postázására nincs szükség ahhoz, hogy a törvény által előírt teljes körű azonosítást elvégezze vagy a személyes adatainak módosítását bejelentse.


2022-08-04 #Azonosítás #GoodID

Augusztustól a GoodID applikációval mobiltelefonja segítségével elvégezheti a teljes körű azonosítást, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy zavartalanul igénybe vehesse a Pénztár szolgáltatásait. A digitális irattárca segítségével néhány kattintással eleget tehet a törvény előírásainak, ha a Play Áruházból vagy az App Store-ból letölti okostelefonjára az alkalmazást.

Az applikációban a felhasználó maga kezeli és osztja meg a személyes adatait gyorsan, egyszerűen és biztonságosan. Használhatja akkor is, ha még nem azonosította magát, vagy abban az esetben, ha a személyes adatai – személyi igazolvány száma, érvényessége, lakcíme – megváltozott.

A Pénztár által használt alkalmazást az ID&Trust Kft. készítette, ugyanaz a cég, amely az eSzemélyi, a japán útlevél és a román egészségügyi kártyák chipjét fejlesztette. A GoodID a Magyar Nemzeti Bank távoli ügyfél-azonosítással kapcsolatos rendelete szerint auditált applikáció.

Mire jó az app?

  • Távolról azonosíthatja magát vagy bejelentheti adatai megváltozását a pénztártag.
  • Segítségével biztonságosan rögzíthetők és tárolhatók a személyes okmányok, törzsvásárlói kártyák, bankkártyák.
  • Elektronikusan aláírhat szerződéseket vagy nyilatkozatokat.
  • Jelszó nélkül beléphet azokra a weboldalakra, ahol elérhető a GoodID belépés.
  • Alkalmas a különböző eseményekre szóló elektronikus jegyek tárolására.

Kinek kell azonosítani magát?

A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) előírása szerint minden pénzügyi intézménynek – így az egészségpénztáraknak is – el kell végezniük ügyfeleik teljes körű átvilágítását. A jogszabály szerint a pénztárnak rendelkeznie kell a lakossági pénztártagok törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. A Pmt. előírása szerint a közszereplői státuszt is meg kell állapítani az ügyfél által tett nyilatkozat alapján.

Az adatok és okmánymásolatok hiányában a pénztár nem szolgáltathat az érintett pénztártagoknak: a nem beazonosított pénztártag nem tud a patikakártyájával fizetni, illetve az elszámolásra beküldött számlák kifizetésére sem kerülhet sor.

A GoodID-val az azonosítás távolról elvégezhető mobiltelefonján keresztül munkanapokon, ügyfélfogadási időben.

  • Amennyiben Ön nem azonosított a Pénztárunkban, számítson ügyfélszolgálati munkatársaink megkeresésére annak érdekében, hogy zavartalanul kihasználhassa a szolgáltatásainkat.
  • Ha a NetPénztárban (korábbi nevén az Online ügyintézésben) úgy látja, hogy hiányzik az azonosítása vagy időközben változtak az adatai, és GoodID-val szeretné azonosítani magát, írjon az ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu címre. Az e-mail tárgyában tüntesse fel: GoodID azonosítás.

Javasoljuk, hogy töltse le előre az applikációt, fotózza le vele a fényképes személyazonosító okmányát és a lakcímkártyáját, hogy néhány perc alatt elvégezhesse az azonosítást. Fontos, hogy a NetPénztárban frissítse a mobiltelefon-számát és e-mail-címét, hogy ügyintézőink elérjék Önt.

Hogy történik a GoodID-val az azonosítás?

  • A Pénztár ügyintézője felhívja a pénztártagot a mobiltelefonján.
  • A telefonbeszélgetés elején az ügyintéző elküldi az azonosításhoz szükséges linket a pénztártag által megadott e-mail-címre. Az azonosításhoz készítse elő a személyi igazolványát vagy a jogosítványát, és a lakcímkártyáját.
  • A link megnyitását követően az „Azonosítom magamat GoodID-val” gombra kattintva indul az azonosítási folyamat. Amennyiben korábban nem töltötte le az ehhez szükséges app-ot, a link először a Google Play / AppStore áruházba visz.
  • A GoodID-val le kell fényképezni az okmányok mindkét oldalát, majd szelfit készíteni. Ezután az „Adatok elküldése a szolgáltatónak” lépéssel továbbíthatja a biztonságosan rögzített adatokat a Pénztárnak.
  • Az ügyfélszolgálat munkatársa ellenőrzi a pénztártag személyazonosságát.

Többet szeretne tudni a GoodID-ról? Kattintson a GoodID oldalára! Ha kérdése van a teljes körű azonosítással kapcsolatban, hívja ügyfélszolgálatunkat a 06 1 210 9790-es telefonszámon.

 

Borítókép: cristina_zaragoza / unsplash

Ezek is érdekelhetik...

Felfutóban az egészségpénztárak
Felfutóban az egészségpénztárak

Június végére 1,2 millió főre nőtt az egészségpénztárak tagsága. A tagdíjbevételek 25%-kal, a szolgáltatási kiadások 23%-kal bővültek az előző év azonos időszakához képest.

Elolvasom
Sokan örülnek a részletkifizetésnek
Sokan örülnek a részletkifizetésnek

A legtöbb tagunk örömmel veszi, hogy gyorsabban jut hozzá a készpénzfizetési számlái ellenértékéhez. Vannak azonban, akik inkább egy összegben szeretnék megkapni a pénzüket. Számukra is van megoldásunk.

Elolvasom
Hogyan fizessek be?
Hogyan fizessek be?

Egyre több megoldást kínálunk az egészségszámlája kényelmes és pluszköltségek nélküli feltöltésére. Érdemes egyes befizetési módokat élethelyzettől függően kombinálni egymással.

Elolvasom
Vissza az irodába, egészségesen!
Vissza az irodába, egészségesen!

Orvostechnikai eszközök közül válogattunk, amelyek hozzájárulnak a derék, hát, gerincoszlop egészségéhez. Mindegyik beszerezhető webáruházunkban, patikakártyával.

Elolvasom
A napi mozgásszükséglet összevonható
A napi mozgásszükséglet összevonható

Akár hétvégén is teljesíthetjük a heti ajánlott mozgásmennyiséget anélkül, hogy a mozgás jótékony hatásáról lemondanánk – írja a hvg.hu egy kínai tanulmányra hivatkozva.

Elolvasom