|
Gyakran ismétlődő kérdések
Belépés, tagság Mi a Patika Egészségpénztár? |  |
|
A Patika Egészségpénztár országosan nyílt egészségpénztár, amelynek minden magyar állampolgár tagja lehet. A pénztártag jogán annak közeli hozzátartozói is igénybe vehetik a pénztár szolgáltatásait, tehát a Patika Egészségpénztáron keresztül összevonhatók a család egészségügyi vásárlásai.
Egészségpénztárunk célja, hogy minden öngondoskodó egyén és család számára elérhető, az OEP szolgáltatásait kiegészítő egészségügyi szolgáltatásokat nyújtson.
A pénztártag belépéskor patikakártyát kap, amivel – akárcsak egy bankkártyával – fizetni lehet. A patikakártya ezen felül – gyógyszertár kivételével – egyes szolgáltatónál árkedvezményre is jogosít. A pénztártag kártyát azon családtagjai számára is igényelhet, akiket – saját számlája terhére – szeretne a pénztár szolgáltatásaiban részesíteni.
A Patika Egészségpénztár szolgáltatásait szerződött egészségügyi szolgáltatókon keresztül nyújtja, mint gyógyszertárak, optikusok, gyógyászati segédeszköz forgalmazók, magán egészségügyi szolgáltatók. A szolgáltatók már a bejáratnál felismerhetőek az ott elhelyezett „Patika Egészségpénztár kártya-elfogadóhely” emblémáról.
A Patika Önkéntes Kölcsönös Egészség- és Önsegélyező pénztár legfontosabb adatai
-
Székhely: 1022 Budapest, Bimbó út 18.
-
Bírósági engedélyszám: 61121/99
-
PSZÁF engedélyszám: E343/99
-
Adószám: 18238949-1-41
-
Bankszámlaszám: CIB 10700024-02400406-51100005
-
Telepatika/Ügyfélszolgálat: +36-1-210-9790
-
Fax: +36-1-210-9778
-
E-mail: iroda@patikapenztar.hu
-
Web: www.patikapenztar.hu
|
|
| Hogyan lehetek pénztártag? |  |
|
Váljon taggá online, egyszerűen, gyorsan, kényelmesen.
Vagy töltse ki a belépési nyilatkozatot, írja alá és küldje be címünkre (1022 Budapest, Bimbó út 18., vagy 1535 Budapest Pf.: 861.).
Fizessen be 4000 forintot, mely fedezi a patikakártya díját:
-
utalhat a Patika Egészségpénztár CIB banknál vezetett bankszámlájára (10700024-02400406-51100005). Az utaláskor kérjük, adja meg a megjegyzés rovatban az Ön nevét és adóazonosító jelét, hogy a beérkezett pénz azonosítása a legkevesebb időt vegye igénybe és minél hamarabb postázhassuk új patikakártyáját.
-
befizethet személyesen a CIB bank fiókjaiban. A fiókok nyitva tartásáról a www.cib.hu internetes portálon lehet tájékozódni.
A pénz beérkezését követő kettő héten belül az Ön által megjelölt levelezési címre postázzuk patikakártyáját.
Szükséges letölthető dokumentum: Belépési nyilatkozat
|
|
| Van-e költsége a belépésnek? |  |
|
A belépés rendes költsége az Alapszabály szerint az első két hónapban befizetett tagdíjból a működési alapba kerülő 4 000 forint. A belépéssel kapcsolatban további költségek nem terhelik a pénztártagot.
|
|
| Mennyi a minimális havi tagdíj? |  |
|
A pénztártagság feltétele a havonta rendszeresen fizetendő tagdíj, amelynek összege minimum havi 3 000 Ft. Ezt az összeget a munkáltató átvállalhatja a tagtól. A pénztártag és/vagy a munkáltató ennél magasabb havi tagdíjat is vállalhat, valamint előre nem látható egészségügyi kiadásai fedezetére eseti befizetéseket is teljesíthet. A havi tagdíjfizetés gyakorisága lehet havi, negyedéves (előre), féléves (előre) és éves (előre) is. A tagdíj utalása esetén a közlemény rovatban az adóazonosító jel mellett minden esetben fel kell tüntetni azt az időszakot, amire vonatkozik az utalt tagdíj összege (pl. januári tagdíj, februári tagdíj, negyedéves, féléves vagy éves tagdíj).
|
|
| Mennyi pénz kerül a kártyára? |  |
|
A Patika Egészségpénztárba történő befizetések 94%-át jóváírjuk tagjaink egyéni (fedezeti) számláján, 6% a működési költség.
Vegyünk egy példát! Nagyobb összeg - 50 ezer Ft - befizetése válik szükségessé (pl. szemüveg, fogászat).
Befizetés
|
Levonásra kerül
|
Felhasználható
|
50.000
|
3.000
|
47.000
|
|
|
| Ki használhatja a kártyát? |  |
|
A Patika Egészségpénztár kártyáját – a bankkártyákkal azonos módon – kizárólag az használhatja, akinek a neve a kártyán szerepel. Tízezer forint feletti vásárlás esetén – a visszaélések elkerülése végett – a szolgáltatók kérik a pénztártagokat személyi igazolványuk felmutatására.
A Patika Egészségpénztár tagjai egyéni egészségpénztári számlájuk terhére az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 1.§-ának (1) bekezdés a.) pontja alapján a Ptk. által meghatározott, a pénztárhoz bejelentett közeli hozzátartozóik valamint az élettárs által igénybe vett szolgáltatásokat is finanszírozhatják patikakártyájukkal.
Ptk. alapján közeli hozzátartozó:
- a házastárs,
- az egyeneságbeli rokon,
- az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermekek,
- az örökbefogadó-, a mostoha- és nevelőszülő,
- valamint a testvér.
Közeli hozzátartozót a Letölthető dokumentumok között megtalálható „Szolgáltatásra jogosult bejelentő” című nyomtatványon szükséges bejelenteni.
|
|
| Ki lehet társkártya tulajdonos? |  |
|
Olyan közeli hozzátartozó, aki a pénztártag jogán jogosult a pénztár valamennyi szolgáltatását igénybe venni. Kedvezményezett lehet a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér, valamint a Pénztártörvény alapján az élettárs. Társkártyát a társkártya igénylő lapon lehet igényelni. A társkártya egyszeri díja 2500 Ft, amelyet az igénylőlap beérkezését követően automatikusan levonásra kerül a pénztártag egészségszámlájáról. Ahhoz, hogy az egyenlegén rendelkezésre álljon ez az összeg, 2660 forintot kell befizetni figyelembe véve a működési költséglevonást.
|
|
| Hogyan lehet társkártyát igényelni? |  |
|
A társkártya igényléshez szükséges nyomtatvány megtalálható az E-dokumentumok menüben, melyet kérjük küldjön el a Patika Egészségpénztár 1022 Budapest, Bimbó út 18. címére. A társkártya díja 2 500 Ft, amelyet az igénylőlap beérkezését követően automatikusan levonásra kerül a pénztártag egészségszámlájáról. Ahhoz, hogy az egyenlegén rendelkezésre álljon ez az összeg, 2660 forintot kell befizetni figyelembe véve a működési költséglevonást.
|
|
| Meddig érvényes a patikakártya? |  |
|
A patikakártya 4 évig érvényes, a kártyán feltüntetett hónap utolsó napjának 2400 órájáig, attól függetlenül, hogy az munka- vagy ünnepnap.
Az új patikakártyát a Pénztár postán küldi ki, éppen ezért kérjük, minden adatmódosítást jelentsen be. Ez történhet az Online ügyintézésen keresztül, levélben az adatmódosító lap felhasználásával (megtalálható a Letölthető dokumentumok között, postázási cím: Patika Egészségpénztár 1022 Budapest, Bimbó út 18.) illetve az iroda@patikapenztar.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben is.
|
|
| A kártyacserével kapcsolatos gyakorlati tudnivalók |  |
|
Az aktuális Kártyaszabályzat szerint a négyévenkénti kártyacsere díja 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül a rendelkezésre álló egyenlegből.
A régi patikakártya a kártyán feltüntetett hónap utolsó napjának 24:00 órájáig érvényes attól függetlenül, hogy az munka- vagy ünnepnap.
A hónap fordulónapján a régi patikakártya automatikusan érvényét veszti, míg az új kártya aktiválódik.
Kérjük, hogy régi patikakártyáját a hónap lejártával semmisítse meg (legegyszerűbb ollóval kettévágni).
Amennyiben nem érkezett meg Önhöz az új patikakártyája, kérjük, keressen meg minket! Telefonos ügyfélszolgálatunk a hét első munkanapján 8:00-20:00 óra között, egyéb munkanapokon 8:00-16:00 óra között várja hívását a +36-1-210-9790-es telefonszámon, de állunk szíves rendelkezésére az ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu internetes címen is.
|
|
| Mi a teendőm a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) által előírt teljes körű azonosítással kapcsolatosan? |  |
|
A Pmt. értelmében a pénzügyi intézményeknek – így az egészségpénztáraknak is – el kell végezniük ügyfeleik teljes körű átvilágítását. Ez a lakossági ügyfelek vonatkozásában azt jelenti, hogy a pénztárnak minden tagja esetében ellenőrizni kell a törvényben előírt személyes adatokat, rendelkezni kell a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányok másolatával, továbbá a tag kiemelt közszereplői státuszát igazoló nyilatkozattal.
Az azonosítást elvégezheti személyesen az ügyfélszolgálatunkon (1022 Budapest, Bimbó út 18.) ügyfélfogadási időben, vagy postai úton (1535 Budapest Pf. 861.). Kérjük, hogy juttassa el hozzánk
-
az érvényes személyazonosító okmánya mindkét oldalának olvasható másolatát aláírva,
-
az érvényes lakcímkártyájának csak a lakcímet tartalmazó oldalának olvasható másolatát aláírva,
-
az oldalunkról letölthető közszereplői nyilatkozatot kitöltve és aláírva.
A személyes azonosítás elvégzését követően azonnal használni tudja egyenlegét. A postai úton történő azonosításnál kérjük, vegye figyelembe, hogy a dokumentumok beérkezése és feldolgozása időt vesz igénybe, ezért egyenlege zárolását a szükséges okmányok hiánytalan beérkezését követő 5 munkanapon belül tudjuk feloldani. A rendelkezésünkre bocsátott információkat az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) értelmében kizárólag a Pmt.-ben előírt teljes körű ügyfél-azonosítás céljából használjuk és tároljuk.
|
|
|
Tagdíj, befizetés A szolgáltatásokra nem elegendő a kártyán levő pénz. Hogyan tudok pénzt befizetni? |  |
|
A pénztártag az év folyamán bármikor teljesíthet eseti befizetést, a kártyáját feltöltheti online bankkártyás feltöltéssel vagy van lehetőség a Patika Egészségpénztár számlájára (CIB 10700024-02400406-51100005) történő közvetlen átutalásra is (a megjegyzés rovatban feltüntetve a kártyaszámot és a pénztártag nevét). Fontos, hogy a megjegyzés rovatban a kártyaszám kerüljön beírásra, hiszen ez a pénztártag azonosításának feltétele, és a Patika Egészségpénztár ebben az esetben garantálja az átutalást követő 2-3 munkanapon belül történő jóváírást.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a 4 órán belüli utalási kötelezettség teljesítése a különböző bankok egymás közötti elszámolására vonatkozik és az egészségpénztárakra nem.
|
|
| Mire fordíthatom a munkáltatótól kapott célzott támogatást? |  |
|
A Pénztár és a munkáltató között létrejött szerződés szabályozza, hogy mire lehet elkölteni a célzott támogatást. Az Online ügyintézés menüpontban, a Folyószámla kimutatásban a „Munkáltató által juttatott célzott támogatás költhető összege” sorban ellenőrizheti, hogy pontosan mekkora összeget és mire fordíthat. (Az Online ügyintézés regisztrációköteles. Ha még nem regisztrált, kattintson ide.)
Hogyan tudom elkölteni a juttatást?
A gyógyszertárban és a Pénztárral szerződéses kapcsolatban lévő magánegészségügyi intézményekben a célzott támogatás az egészségpénztári kártyával ugyanúgy költhető, mint az egyéni befizetések. A bankkártya-elfogadó helyeken – POS terminállal rendelkező gyógyszertárban és magánegészségügyi szolgáltatónál – a patikakártya úgy működik, mint bármilyen más fizetőkártya.
A bankkártya-terminál automatikusan kezeli a kártyán lévő különböző – célzott támogatásból és saját befizetésből származó – egyenlegeket akár egy fizetésen belül. Először a munkáltatói támogatás egyenleget, majd a saját befizetésből származó megtakarítást terheli a rendszer.
Az önsegélyező szolgáltatásokra kapott célzott támogatás nem költhető egészségpénztári kártyával. Ebben az esetben az önsegélyező szolgáltatásokra vonatkozó igénylési folyamatot kell követni, amiről bővebben itt, az egyes szolgáltatásokra kattintva tájékozódhat.
|
|
| A Patikapénztár befekteti a kártyán levő pénzt, amit nem használok fel? |  |
|
Igen. A hozamot a kártyán negyedévente írjuk jóvá, tovább növelve a szolgáltatásokra költhető forintokat.
A pénztár a hozamrátát a mindenki számára nyilvánosan elérhető éves jelentés adataiból az alábbi módon számítja ki:
73EA10 - 73EA17 / (73EFA331 - Nyitó egyéni szla + 73EFA333 - Záró egyéni szla / 2)
|
|
| Mikor szűnik meg a tagság? |  |
|
Amennyiben a tag három havi vállalt tagdíjának megfelelő összegű tagdíjat nem fizet meg, az tartós tagdíj-nemfizetésnek minősül. A pénztár a honlapjának online ügyintézési felületén a folyószámla kimutatás menüpont alatt tájékoztatja a tartósan tagdíjat nem fizető tagot a tagdíjfizetési elmaradásáról és felhívja figyelmét a nemfizetés jogkövetkezményeire.
A pénztár a tartós tagdíj-nemfizető tagot az éves egyéni számlaértesítő megküldésével is felszólítja az elmaradt tagdíj pótlására. A tag köteles az éves egyéni számlaértesítő megküldésével egyidejűleg megküldött a felszólítás kézhezvételétől számított 30 napon belül az abban foglaltaknak eleget tenni. A tartós tagdíj nem fizető tag tagsági viszonya az utolsó tagdíjfizetési hónapot követő 60. hónap első napjával – külön eljárás nélkül is – megszűnik abban az esetben, ha a pénztártag ez idő alatt nem rendezte tartozását.
Nem szűnik meg a tag tagsági jogviszonya, amennyiben az utolsó 12 hónapban a javára legalább az egy havi egységes tagdíjnak megfelelő összegű befizetés vagy jóváírás történt. A pénztár a tartós tagdíjnemfizetés miatti tagsági jogviszony megszüntetését negyedévente, a negyedéves zárást követő 15 napon belül végzi el.
|
|
| Mi történik, ha nem érkezik tovább a patikakártyámra munkáltatói befizetés? |  |
|
Patikakártyáját továbbra is tudja használni. Érdemes megtartani a tagságot és a jövőben egyénileg feltölteni a patikakártyát, mellyel igénybe tudja venni a magán befizetés után járó 20%-os szja-kedvezményt.
Már havi 3 000 forint befizetés is elég, ha Ön meg szeretné tartani a patikakártyáját. Az egyéni befizetését teljesítheti online bankkártyás feltöltéssel, banki átutalással, vagy eseti befizetéssel is, a Patikapénztár CIB Banknál vezetett bankszámlájára (CIB 10700024-02400406-51100005). Fontos, hogy a megjegyzés rovatban adja meg az adóazonosító jelét és a pénztártag nevét.
Ezen felül felhatalmazhatja munkáltatóját, hogy a patikakártyás egyéni befizetést havonta, a munkabérből közvetlenül utalja.
|
|
| Hogyan tudom felhatalmazni a munkáltatómat, hogy a patikapénztáras egyéni befizetést havonta, a munkabérből közvetlenül utalja a Pénztárnak? Erre az összegre is jár a 20%-os állami szja-kedvezmény? |  |
|
Igen, az ily módon utalt összegre is jár az állami 20%-os szja-kedvezmény, mivel egyéni befizetésnek számít.
A felhatalmazáshoz elegendő az E-dokumentumok közül a „Nyilatkozat egyéni befizetés munkabérből történő levonásáról” című nyomtatványt kitöltve átadni a munkáltatójának. Ezzel az állandó átutalási megbízással Ön felhatalmazza munkáltatóját, hogy a patikakártyás egyéni feltöltés összegét közvetlenül az Ön patikakártyájára utalja, időt és fáradtságot spórolva meg ezzel. Így az sem fordulhat elő, hogy egy elfelejtett utalás miatt esetlegesen elmaradása keletkezik a minimális tagdíjban.
|
|
| Mit jelent a tagdíjelmaradás? |  |
|
Minden egészségpénztár meghatároz az alapszabályában egy havonta minimum fizetendő összeget, amit szeretne, ha a tagjai teljesítenének. A Patikapénztár esetében ez 3000 forint, amit legkésőbb minden hónap 15-ig vár a pénztár. Ez a pénz a működési költség levonása után a pénztár bármely szolgáltatására fordítható, sőt, az összeg után jár 20% szja-visszatérítés is, ami az adott évre vonatkozó adóbevallásban érvényesíthető. A pénztártagot hozamkiesés érheti abban a negyedévben, amelyben befizetést nem, vagy csak részlegesen teljesít. A hozamelvonás a negyedéves minimális tagdíjra eső működési és likviditási tartalék összege, de nem haladhatja meg a felosztott negyedéves hozam összegét. A Patikapénztár alapszabálya szerint azokat a tagjait, akik tagdíjelmaradása meghaladja a 60 hónapot és a tárgyévben sem érkezett be az elvárt befizetés éves összege (36 000 Ft), külön eljárás nélkül kizárja.
|
|
| Hogyan lehet eseti befizetéssel feltölteni a patikakártyát? |  |
|
A pénztártag a kártyájára a Patika Egészségpénztár számlájára (CIB 10700024-02400406-51100005) történő közvetlen átutalással – a megjegyzés rovatban feltüntetve a kártyaszámát és a pénztártag nevét – teljesíthet eseti befizetést vagy online bankkártyás feltöltéssel. (Pénztárunk ügyfélszolgálatán készpénzbefizetésre nincs lehetőség.)
|
|
| Az egyénileg befizetett összeg mennyi idő alatt kerül a kártyára? |  |
|
Felhívjuk figyelmüket, hogy a 4 órán belüli utalási kötelezettség teljesítése a különböző bankok egymás közötti elszámolására vonatkozik és az egészségpénztárakra nem. A befizetéseket a pénztár bankszámlájára történő megérkezését és azonosítását követő két munkanapon belül költhetővé tesszük.
|
|
|
Online ügyintézés, AVDH Mennyi pénz van a kártyámon? |  |
|
A kártya mindenkori egyenlegéről a Patika Egészségpénztár ügyfélszolgálata, a Telepatika automatikus egyenleg-lekérdező rendszere a 06-1-210-9790-es telefonszámon ad felvilágosítást, ezen felül megnézheti a weboldalon az Egyenleglekérdezés menüpontban is.
|
|
| Lehet kérni a jövő évi patikapénztáras Folyószámla kimutatást csak e-mailben? |  |
|
Igen, a Pénztártörvény 13.§ (4) bekezdése lehetővé teszi, hogy a kártyaforgalmi kimutatást a pénztár a tag részére elektronikus iratban (e-mailben) küldje meg. Ehhez a pénztártag saját kezűleg aláírt és két tanú eredeti aláírásával ellátott nyilatkozatára van szükség.
Amennyiben így dönt, kérjük, az E-dokumentumok között megtalálható Nyilatkozatot részünkre küldje meg a 1535 Budapest, Pf.: 861. levelezési címre. A pénztár kizárólag az eredeti dokumentumot fogadhatja be, a szkennelt, másolt vagy faxolt példányt nem. Tájékoztatjuk, hogy ez a nyilatkozat nem vonatkozik az adóigazolásra, csak az „Egyéni egészségszámla egyenlegközlő” kimutatatásra.
|
|
| Hogyan változtathatom meg az adataimat? |  |
|
A belépési és adategyeztető lapon szereplő bármilyen adat – pl. személyes adatok, új társkártya-tulajdonos megnevezése, a régi megvonása, új kedvezményezett megnevezése, a régi megvonása, az egyénileg vállalt tagdíj – megváltoztatható az Online ügyintézésen keresztül, valamint a Pénztár címére (1022 Budapest, Bimbó út 18.) eljuttatott írásbeli kérelemmel, aminek azonosíthatóan tartalmaznia kell a kérelem tárgyát. Erre a célra a Pénztár formanyomtatványt bocsátott ki, amely megtalálható az E-dokumentumok között.
|
|
| AVDH hitelesítés lépésről lépésre |  |
|
-
Töltse ki az adott ügyintézéshez szükséges kitölthető pdf nyomtatványt, majd mentse le azt a saját számítógépére. Kérjük, ügyeljen arra, hogy minden sort hiánytalanul kitöltsön!
-
Hitelesítse a dokumentumot ezen az oldalon. Kizárólag az a személy hitelesítheti a nyomtatványt, aki amúgy is aláírná. Ha az adott ügyintézés több aláírót igényel, mindenkinek külön-külön kell hitelesítenie a dokumentumot, majd mindegyik hitelesített dokumentumot egy e-mailben kell elküldeni a Pénztárnak. Az összes hitelesített példány együttesen biztosítja majd mindenki aláírását.
-
Töltse fel az aláírandó Pdf-et az AVDH felületére (https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes)
-
Ne felejtse el kiválasztani a „Hiteles PDF” opciót és elfogadni az ÁSZF-et.
-
Kattintson a Feltöltés gombra, majd adja meg ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát.
-
Ezután a letöltés gombra kell kattintani, hogy a hitelesített dokumentumot el tudja menteni a számítógépére. Kérjük, ne használja a „Küldés e-mailben” lehetőséget, ezt a Pénztár nem tudja fogadni!
-
Ellenőrizze, hogy sikeres volt-e a hitelesítés: ebben az esetben a nyomtatvány jobb felső sarkában szerepel az AVDH-bélyegző.
-
A hitelesített pdf-et/pdf-eket küldje el az ügyintézéshez megfelelő e-mail címre. (ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu; biztositas@patikapenztar.hu) A levélben ne felejtse el megadni az ügyintézés típusát, nevét és adóazonosító jelét, hogy munkatársaink gyorsabban beazonosíthassák a beérkezett dokumentumot.
-
Az ügyintézés sikerességéről válasz-e-mailben tájékoztatjuk.
Amennyiben még nem rendelkezik Ügyfélkapu-regisztrációval, ingyenesen létesíthet a kormányablakokban, az okmányirodákban és az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain. Ezután tud élni a nyomtatványbeküldés hiteles, kényelmes és biztonságos online módjával.
|
|
|
Patikakártya Költéskor milyen limitek vonatkoznak a kártyára? |  |
|
A pénztártagok biztonsága érdekében egy kártyát egy nap háromszor lehet használni (a negyedik tranzakció már nem megengedett), valamint egy kártyáról napi 240 ezer forintnál nagyobb összeget nem lehet igénybe venni. A napi limit megemelését az Online ügyintézésbe bejelentkezve azonnal tudja intézni, vagy kérjük az emelésről kettő munkanappal a kártyahasználatot megelőzően írásban rendelkezzen elektronikusan ( ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu) vagy faxon (+36 1 210 9778). A levélben kérjük feltüntetni a pénztártag nevét, kártyaszámát, adóazonosító jelét, a limit emelés időszakát és az összeget.
|
|
| A patikakártyámat ellopták, vagy elvesztettem. Mi a teendő? |  |
|
Le kell tiltani a kártyát. A kártyaletiltást telefonon kell bejelenteni a nap 24 órájában a +36 1 210 9790-es telefonszámon.
|
|
| A letiltott kártya helyett hogyan kaphatok újat? |  |
|
A pótkártya díja (kártyánként) 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül a rendelkezésre álló egyenlegből. Abban az esetben, ha nem áll rendelkezésre az összeg, be kell fizetni a működési költséggel növelt pótkártya díjat (2660 forintot). A kártya akkor kerül legyártásra, ha a díj rendelkezésre áll a pénztártag egyéni egészségszámláján.
|
|
| Elveszett/ellopott kártya esetén az anyagi kár kit terhel? |  |
|
A Patika Egészségpénztár a letiltás kezdeményezésére vonatkozó bejelentés megtételét követően minden esetben átvállalja a patikakártya jogosulatlan felhasználása miatti kockázatokat és költségeket, kivéve, ha a kár a kártyabirtokos szándékosan vagy súlyos gondatlanságból okozott magatartása miatt következett be. A bejelentésig felmerült károkat a kártyabirtokos viseli. A pótkártya díja (kártyánként) 2 500 Ft, mely automatikusan levonásra kerül a rendelkezésre álló egyenlegből. Abban az esetben, ha nem áll rendelkezésre az összeg, be kell fizetni a működési költséggel növelt pótkártya díjat (2660 forintot).
|
|
|
Szolgáltatások Hol lehet megtenni a szolgáltatóval kapcsolatos észrevételeket? |  |
|
Amennyiben a szolgáltatás igénybevételekor a szolgáltatóval kapcsolatban észrevételei vannak, az azzal kapcsolatos bejelentést a Patika Egészségpénztár ügyfélszolgálatán a 06-1-210-9790-es telefonszámon teheti meg.
|
|
| Gyógyszertárban ügyeleti idő alatt lehet-e egészségkártyával fizetni? |  |
|
Pénztárunk javaslata a következő:
Pénztárunk minden esetben azt a lehetőséget támogatja, hogy tagjai minél több helyen és időpontban tudjanak fizetni kártyájukkal, hisz ez megkönnyíti gyógyszertári költéseik lebonyolítását.
Azonban minden kártyaelfogadó helynek saját maga kell, hogy eldöntse, milyen esetekben tudják megvalósítani ezt a fizetési formát, s azt is, hogy felajánlják-e a tagok részére azt a lehetőséget, hogy gyógyszertárái ügyeletben csak saját felelősségre tudnak fizetni patikakártyával (önálló döntés alapján adják át kártyájukat úgy, hogy nem tudhatják történik-e azzal visszaélés, vagy sem).
Természetesen van olyan helyzet, mikor a szolgáltató nem tudja megvalósítani a bankkártyás vásárlás lehetőségét. Ez esetben a készpénzzel kiegyenlített szolgáltatásról számlát kell kérni, melyet a Pénztár címére beküldve (kísérőlevél és bankszámlaszám megadása) után lehet visszaigényelni.
|
|
| Mi a táppénz-szolgáltatás? |  |
|
A Patika Egészségpénztár által nyújtott szolgáltatás a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvényben meghatározottak szerint folyósított táppénz és a keresőképtelenség idejére járó nettó bér közötti különbözet (kieső jövedelem) teljes vagy részbeni pótlása lehet.
Ez a szolgáltatás kizárólag utólag, a szükséges igazolás pénztár részére történő megküldését követően vehető igénybe.
A Táppénz-szolgáltatás igénybevételi nyomtatványt megtalálja a letölthető dokumentumok között.
|
|
| Mikor lehet igénybe venni a táppénz-szolgáltatást? |  |
|
Az 1993. évi XCVI. Törvény 51/B. § (1) pont j bekezdése szerint:
(j) pénzbeli kiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatások, amely a pénztártag kieső jövedelemének teljes vagy részbeni pótlásaként az Ebtv. 44. §-a szerinti keresőképtelenség esetén, valamint a megváltozott munkaképesség miatt keresettel nem rendelkező személyek részére nyújthatók;
Az 1997. évi LXXXIII. Törvény Ebtv. 44. § részletezi, ki számít keresőképtelennek:
a) aki betegsége miatt munkáját nem tudja ellátni;
b) aki várandóssága, illetőleg szülése miatt nem tudja munkáját ellátni, és terhességi-gyermekágyi segélyre nem jogosult;
c) az anya, ha kórházi ápolás alatt álló egyévesnél fiatalabb gyermekét szoptatja;
d) a szülő a tizenkét évesnél fiatalabb gyermeke kórházi kezelése időtartamára abban az esetben, ha a gyermeke mellett tartózkodik a fekvőbeteg-ellátás nyújtó intézményben;
e) a szülő, aki tizenkét évesnél fiatalabb beteg gyermekét otthon ápolja és a gyermekét a saját háztartásában neveli;
f) aki fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásban betegségének megállapítása vagy gyógykezelése miatt részesül;
g) akit közegészségügyi okból foglalkozásától eltiltanak és más beosztást nem kap, vagy akit közegészségügyi okból hatóságilag elkülönítenek, továbbá aki járványügyi, illetőleg állat-egészségügyi zárlat miatt munkahelyén megjelenni nem tud és más munkahelyen (munkakörben) átmenetileg sem foglalkoztatható.
h) a méltányosságból adható táppénz tekintetében a szülő,
ha) aki 12 éves, vagy annál idősebb, de 18 évesnél fiatalabb beteg gyermekét otthon ápolja, vagy
hb) a 12 éves, vagy annál idősebb, de 18 évesnél fiatalabb gyermeke kórházi kezelése időtartamára abban az esetben, ha a szülő a gyermeke mellett tartózkodik a fekvőbeteg ellátást nyújtó intézményben.
|
|
| A gyógyüdülés és a rekreációs üdülés milyen feltételekkel vehetők igénybe? |  |
|
2011. december 31-ét követően a gyógyüdülés és a rekreációs üdülés mellett az alábbi szolgáltatások nem finanszírozhatóak egészségpénztáron keresztül:
-
gyógyfürdő
-
gyógyüdülés, egészségügyi üdülés, rekreációs üdülés
-
sporttevékenységhez kapcsolódó kiadások (ez a sporteszközre nem vonatkozik, az változatlan – továbbra is lehet, de adóköteles)
-
életmódváltozását elősegítő szolgáltatás (méregtelenítő kúra, léböjtkúra, preventív kúra mozgásszervi panaszok megelőzésére, fogyókúraprogram)
Az ezekre a szolgáltatásokra vonatkozó 2011. december 31-ig kiállított számlákat a törvény értelmében 2012. június 30-ig lehetett elszámolni.
|
|
| A Patikapénztár tájékoztatása 2013. január 1-jétől igénybe vehető szolgáltatásokról |  |
|
A szolgáltatás igénybevétele előtt minden esetben kérjük tájékozódjanak a szolgáltatás adóvonzatáról, valamint szükség esetén győződjenek meg róla, hogy a szolgáltató szerződéses partnerünk vagy sem.
Az adóköteles és adómentes önkéntes egészségpénztári szolgáltatások jelenleg a következők:
Egészségpénztári szolgáltatások
|
Szolgáltatói szerződés megléte
|
Kiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatások (SZJA-mentes):
|
Egészségügyi ellátás
Egészségügyi szűrések, egészségterv
Otthoni gondozás
Gyógyterápiás intézet egészségügyi szolgáltatása, szenvedélybetegségről való leszoktatásra irányuló kezelések (Prevenciós szolgáltatás esetén 10% adókedvezmény érvényesíthető. Az adókedvezmény igénybevételének feltétele az egészségterv megléte.)
Betegségbiztosítás
|
szükséges
|
Gyógyszer
Gyógyászati segédeszköz
Csecsemő- és betegápolási cikkek
Látás, hallás javító eszközök
Gyógyterápiás kezelések
Kórházi napidíj
OGYÉI engedélyszámmal rendelkező gyógyhatású termékek, gyógyteák elszámolása
Vak személy részére vásárolt speciális könyvek árának támogatása, valamint vakvezető kutyával összefüggésben felmerült költségek támogatása,
Gluténmentes speciális élelmiszerek
|
nem szükséges
|
Életmódjavító egészségpénztári szolgáltatások (SZJA-köteles):
|
Természetgyógyászat
|
szükséges
|
Sporteszközök vásárlásának támogatása
Gyógyteák
Fog- és szájápolási termékek megvásárlása
|
nem szükséges
|
Felhívjuk szíves figyelmüket, a szolgáltatás adóvonzata, minden egyes kártyás/készpénzes fizetéssel történt igénybevételkor, a pénztár részére, a szolgáltató/tag által beküldött bizonylat/számla alapján lesz meghatározva, melyről a tag részére a tárgyi adóév végén adóigazolást állítunk ki!
Összefoglalva, a patikakártyával nem lehet igénybe venni a következő szolgáltatásokat: gyógyfürdő, gyógyüdülés, egészségügyi üdülés, rekreációs üdülés, sporttevékenységhez kapcsolódó kiadások, életmódváltozását elősegítő szolgáltatás (méregtelenítő kúra, lébőjtkúra, preventív kúra mozgásszervi panaszok megelőzésére, fogyókúra program).
|
|
| Hogyan számolhatóak el az orvosi szolgáltatások? |  |
|
Elszámolhatóak azok az orvosi ellátásról kiállított számlák ahol az orvosnak velünk vagy az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral van szerződése.
|
|
| Mit lehet gyógyszertárban megvásárolni? |  |
|
A gyógyszertárban megvásárolható minden olyan termék, aminek OGYÉI engedélyszámmal rendelkezik.
Engedélyszámtól függetlenül minden termék
- ami csecsemő ápolással kapcsolatos (pelenka, babafürdető, popsi törlő, stb…)
- beteg ápolással (sebtapasz, géz, stb… )
- gyógyászati segédeszközök aminek ORKI vagy MEEI engedélyszáma van (vérnyomásmérő, gyógypapucs, gumi zokni, stb… )
- valamint az egészségügyi, tisztasági, TENA betétek tamponok és óvszerek, terhességi teszt
|
|
| Melyek azok a szolgáltatások, termékek, amiket szerződés kötés nélkül is igénybe lehet venni? |  |
|
Patika Egészségpénztárral nem szerződött szolgáltatóktól elfogadunk készpénzfizetési számlát a következő szolgáltatásokról, illetve termékekről:
-
gyógyszer, OGYÉI engedélyszámmal rendelkező gyógyhatású termékek, gyógyteák, gyógyvizek
-
gyógyászati segédeszközök, látás, hallás javító eszközök
-
csecsemő- és betegápolási cikkek
-
gluténmentes speciális élelmiszerek
-
vak személy részére vásárolt speciális könyvek árának támogatása
-
vakvezető kutyával összefüggésben felmerült költségek támogatása
-
megváltozott egészségi állapotú személyek életvitelét megkönnyítő speciális eszközök
-
gyógytorna, gyógymasszázs és fizioterápiás kezelések
-
sporteszközök (adóköteles!)
-
fog- és szájápolási termékek (adóköteles!)
|
|
| Melyek az elszámolható termékek? |  |
| Mely termékeknek van OGYÉI számuk? |  |
|
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet engedélyezi a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású termékek forgalmazását. Az engedélyezés folyamán ezek a termékek OGYÉI számot kapnak. Tekintettel arra, hogy ezen termékek köre folyamatosan változik javasoljuk, hogy az OGYÉI honlapján tájékozódjon, amit a következő linken tehet meg:
www.ogyei.gov.hu
|
|
| Mit NEM lehet a patikakártyára egészségpénztáron keresztül megvásárolni és milyen szolgáltatást nem lehet igénybe venni? |  |
|
Nem vásárolhatók az OÉTI engedélyszámmal ellátott termékek, kozmetikumok, élelmiszernek minősülő termékek, illatósító szerek, nyomdai termékek, fogyasztószerek.
Nem igénybe vehető szolgáltatások: gyógyfürdő, gyógyüdülés, egészségügyi üdülés, rekreációs üdülés, sporttevékenységhez kapcsolódó kiadások, életmódváltozást elősegítő szolgáltatások.
A fenti termékek megvásárlása illetve szolgáltatások igénybevétele esetén 15%-os szja + 13%-os szocho fizetési kötelezettség terheli a tagot.
|
|
| Milyen szolgáltatás, termék igénybevétele von maga után adófizetési kötelezettséget? |  |
|
2012. január elseje után adóköteles: természetgyógyászat, fog- és szájápolási termékek, sporteszközök.
|
|
| Mi történik, ha adóköteles terméket vásárolt vagy adóköteles szolgáltatást vett igénybe? |  |
|
Az adóköteles termékek, és szolgáltatások igénybevétele esetén a pénztárban elszámolt összeg után 15%-os szja fizetési kötelezettség terheli a tagot, mely nem finanszírozható az egészségpénztári egyéni számláról, s melyet az egyénnek a NAV felé kell bevallania és befizetnie.
Amennyiben adóköteles terméket vásárolt vagy szolgáltatást vett igénybe, van lehetőség az összeg visszafizetésére, így elkerülheti az adófizetési kötelezettségét. Az összegnek tárgyév december 31-ig be kell érkeznie. Az év végi befizetésnél kérjük figyeljen a határidőkre! Átutalásnál 2022. december 31. 16.00 óra, személyes befizetés esetén a CIB Bank fiókjában 2022. december 31. 13.00 óra, (kérjük, a pontos nyitvatartási időről tájékozódjon a bankjában)! Bankkártyás befizetés az oldalunkon 2022. december 31. 23.59-ig lehetséges.
A visszafizetés történhet banki utalással vagy a CIB Bankban készpénzbefizetéssel a pénztár számlájára (CIB 10700024-02400406-51100005). FONTOS, a jóváírás feltétele az összeg egyezősége, a termék/szolgáltatás teljes összege visszafizetendő, valamint a megjegyzés rovatban kerüljön feltüntetésre az adóazonosító jel és az SZJA kifejezés, ellenkező esetben kizárólag eseti befizetésként áll módunkban lekönyvelni az összeget.
Az online ügyintézésben nyomon tudja követni az adóköteles tételeket tartalmazó számlákat. A visszafizetést követően a folyószámla-kimutatásában ellenőrizheti, hogy rendelkezik-e még adóköteles termékkel.
|
|
| A pénztár szolgáltatásaiért csak patikakártyával fizethetek? |  |
|
Nem, a pénztár szolgáltatása igénybe vehető készpénzfizetési számla ellenében is az alábbi esetekben:
- Bármely nem kártya-elfogadóhely gyógyszertár esetén, minden egyes a gyógyszertárban forgalmazott termék esetén.
- Bármely nem kártya-elfogadóhely optikai szolgáltató esetén szemüveg és napszemüveg (keret és lencse), kontaktlencse, szolgáltatás-csomagok és optikai segédeszközök igénybevétele esetén.
- Minden a Patika Egészségpénztár kártyaelfogadó helyen, amennyiben a szolgáltatás igénybevételekor a patikakártyán nincs elegendő fedezet.
|
|
| A nem kártyaelfogadó helyen vásárolt termékről kiállított számlát hogyan, és hová kell beküldeni? |  |
|
A számla eredeti példányát kérjük beküldeni postai úton a Patika Egészségpénztár címére (1022 Budapest, Bimbó út 18.).
A számla vevő rovatában szerepeljen a Patika Egészségpénztár neve, címe, adószáma (18238949-1-41), valamint az Ön neve, és patikakártya száma. Amennyiben a név és kártyaszám nem fér ki a vevő rovatban, azokat a megjegyzés rovatban is fel lehet tüntetni.
Közeli hozzátartozó részére történő vásárlás esetén a hozzátartozó neve is feltüntethető. Ez esetben felhívjuk figyelmét, hogy a közeli hozzátartozót a E-dokumentumok között megtalálható „Szolgáltatásra jogosult bejelentő” című nyomtatványon szükséges bejelenteni.
Csak azt a számlát szabad elfogadni, ami minden esetben a hatályos számviteli törvénynek megfelelően van kiállítva.
Amennyiben nem készpénzfizetési számlát kíván beküldeni, az ügyintézési idő csökkentése érdekében a számla mellé kérjük, küldje meg az összegről szóló átutalás, vagy egyéb kiegyenlítést igazoló bizonylat másolatát is. Ez azért szükséges, mert a pénztár a megvásárolt, kiadásként felmerült, vagyis kifizetett-kiegyenlített szolgáltatások ellenértékét tudja a tag részére az egészségszámlájáról elszámolni.
A számlát a honlapon, a E-dokumentumok között található nyilatkozattal ("Elszámolásra beküldött számláról rendelkező nyilatkozat") kell beküldeni.
Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatási szabályzatunk értelmében a szolgáltatás díj a számla benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül kifizetésre.
|
|
| Meddig lehet a számlát beküldeni? |  |
|
A számlát tárgyévben kérjük elküldeni, de legkésőbb az adott évet követő év december 31-éig. A teljes összeget csak abban az esetben tudjuk visszautalni Önnek, ha az egyenlegén van rá fedezet, valamint a beküldött bizonylatok teljes mértékben megfelelnek az előírásoknak. Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatási szabályzatunk értelmében az igénybevett szolgáltatás díja beérkezési sorrendben, a lehető leghamarabb kerül feldolgozásra, de a számla benyújtásától számított legkésőbb 15 munkanapon belül kifizetésre kerül.
|
|
| Az önsegélyező szolgáltatás igénybevételéhez szükséges 180 napos fedezet hiánya esetén mennyi ideig van lehetőség gondoskodni a kifizetéshez szükséges fedezetről? |  |
|
Az önsegélyező pénztári szolgáltatásokat a jogosultságot, havi kifizetésű igényeknél a jogosultsági hónapot követő év december 31-ig van lehetőség igénybe venni. Ennek értelmében a benyújtott igény kifizetéséhez szükséges fedezet rendelkezésre állásáról a pénztártagnak a tárgyévet követő év december 31-ig van lehetősége gondoskodni, vagyis addig kell teljesülnie a kifizetésnek. Azt követően az igény megszűntetésre kerül.
|
|
| Az önsegélyező szolgáltatás keretein belül vásárolt termékről kiállított számlát hogyan, és hová kell beküldeni? |  |
|
A számla eredeti példányát kérjük beküldeni postai úton a Patika Egészségpénztár címére (1022 Budapest, Bimbó út 18.). A számla vevő rovatában szerepeljen a pénztártag neve, címe, valamint tagi azonosítója, vagy 16 jegyű kártya száma.
Kedvezményezett (közeli hozzátartozó) részére történő vásárlás esetén a hozzátartozó neve is feltüntethető. Ez esetben felhívjuk figyelmét, hogy a közeli hozzátartozót az E-dokumentumok között megtalálható „Szolgáltatásra jogosult bejelentő” című nyomtatványon szükséges bejelenteni, amennyiben az korábban még nem történt meg.
Csak azt a számlát szabad elfogadni, ami minden esetben a hatályos számviteli törvénynek megfelelően van kiállítva.
Amennyiben nem készpénzfizetési számlát kíván beküldeni, az ügyintézési idő csökkentése érdekében a számla mellé kérjük, küldje meg az összegről szóló átutalás, vagy egyéb kiegyenlítést igazoló bizonylat másolatát is. Ez azért szükséges, mert a pénztár a megvásárolt, kiadásként felmerült, vagyis kifizetett-kiegyenlített szolgáltatások ellenértékét tudja a tag részére az egészségszámlájáról elszámolni.
A számlát a honlapon, az E-dokumentumok között található igénylő lappal („Önsegélyező pénztári szolgáltatás igénylőlap") kell beküldeni.
Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatási szabályzatunk értelmében a szolgáltatás díj, amennyiben ahhoz minden szükséges igazolás csatolásra került, és az egyenlegen van elegendő 180 napos fedezet, legkésőbb az igény benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül kifizetésre.
Fontos! Önsegélyező szolgáltatások esetében a számlát a kiállítástól számított 120 napon belül lehet benyújtani, azt követően a számla érvényét veszíti.
|
|
|
Adókedvezmény, adóigazolás Hogyan juthatok a leggyorsabban az előző évi Folyószámla kimutatásomhoz? |  |
|
A kártyaforgalmi kimutatás ellenőrizhető a www.patikapenztar.hu oldal Online ügyintézés menüpontjában, valamint az aktuális évet megelőző év január 1-jétől bármikor letölthető. Regisztrálni az Online ügyintézés Folyószámla kimutatás menüpontjában néhány személyes adat megadásával lehet. Az online ügyintézésben követheti és kontrollálhatja a patikakártyát érintő mozgásokat (befizetés, kifizetés), valamint lehetőség van adatmódosításra is.
Amennyiben Önnek kényelmesebb, keresse ügyfélszolgálatunkat (telefon: 06-1-210-9790, e-mail: ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu) és kérésére megküldjük a kimutatást.
|
|
| Mit jelent az adókedvezmény? |  |
|
A pénztártag maximum 150 000 Ft szja-kedvezményre jogosult, melynek visszaigényléséről rendelkezhet az adóbevallásban oly módon, hogy az összeg közvetlenül a patikakártyára kérhető jóváírásra. Tájékoztatjuk, hogy a 150 000 forintos maximális szja keret kihasználásához 2022-ben (nem tekintve az egyéb adókedvezményeket) legalább 1 000 000 forintos éves bruttó jövedelem szükséges (havi 83 333 forint bruttó bér).
A 150 000 Ft adókedvezmény tartalmazza az egyéni befizetés után járó 20%-os adókedvezményt, a 24 hónapos lekötés után járó 10%-os adókedvezményt, a prevenciós céllal igénybevett pénztári szolgáltatás után járó 10%-os adókedvezményt, valamint a pénztártag javára teljesített munkáltatói adomány után járó 20%-os adókedvezményt. A szükséges dokumentumok (Rendelkezés az egyéni számlán 24 hónapra történő lekötésről, Személyes egészségterv) megtalálhatók a E-dokumentumok menüpontban.
Az erre vonatkozó adóigazolást minden lezárt évet követő hónap 31-ig (tehát január 31-ig) minden kedves tagunk részére postai úton megküldjük.
|
|
| Hogyan érvényesíthető a prevenciós céllal igénybe vehető szolgáltatás után járó 10%-os adókedvezmény? |  |
|
A pénztárral szűrési, állapotfelmérési tevékenységre szerződött egészségügyi szolgáltató által végzett egészségügyi állapotfelmérő vizsgálatok, amelyek eredményeinek felhasználásával személyes egészségterv készül, prevenciós szolgáltatásnak minősülnek. A személyes egészségtervet az állapotfelmérést végző, e célra szerződött egészségügyi szolgáltató szakorvosa készíti, mely két évig érvényes. A nyomtatvány honlapunkról letölthető valamint az egészségtervet készítő szolgáltatók listája a Szolgáltató kereső menüpontban megtekinthető.
Az egészségtervben szereplő, igénybevett szolgáltatások összegéről a Pénztár adóigazolást állít ki, mely alapján érvényesíthető a 10%-os adókedvezmény.
|
|
| Hogyan tudom lekötni a számlámon lévő fel nem használt összeget és kihasználni a +10% adójóváírást? |  |
|
Juttassa el a kitöltött rendelkező nyilatkozatot (Rendelkezés az egyéni számlán 24 hónapra történő lekötésről) a pénztárhoz, amelyben megbízást ad a számláján lévő összeg vagy annak egy részének lekötésére. A lekötés minimumideje 24 hónap, a legkisebb leköthető összeg 5000 forint. A lekötés időpontjának kezdete nem lehet korábbi, mint a lekötésről történő rendelkezés Pénztárhoz való beérkezése utáni 5. munkanap, de a pénztártag ennél későbbi időpontot is megjelölhet a nyilatkozatban.
A lekötés évében visszaigényelheti a lekötött összeg 10%-át, amelyet az adott évre szóló adóbevallásában tud érvényesíteni a Pénztártól kapott adóigazolás alapján.
A kitöltött nyilatkozatot 2 módon juttathatja el a Pénztárhoz:
-
postai úton a kinyomtatott és aláírt eredeti példányt (cím: 1022 Budapest, Bimbó út 18.).
-
e-mailben AVDH-val hitelesítve a pdf dokumentumot (e-mail-cím: ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu).
Amennyiben a 24 hónapos futamidő alatt feltöri a lekötést, a lekötés után kapott adójóváírás összegének 1,2-szeresét kell jövedelemként szerepeltetni és azután az adót megfizetni az adott adóévre vonatkozó adóbevallásban.
|
|
| Mi a teendő, ha nem kaptam meg adóigazolásomat, hogyan juthatok hozzá a leggyorsabban? |  |
|
Az adóigazolás a www.patikapenztar.hu oldal Online ügyintézés menüpontjában bejelentkezést követően díjmentesen letölthető. Regisztrálni az Online ügyintézés menüpontjában néhány személyes adat megadásával lehet. Az online ügyintézésben ezen felül követheti és kontrollálhatja a patikakártyát érintő mozgásokat (befizetés, kifizetés), valamint lehetőség van adatmódosításra is.
Amennyiben Önnek kényelmesebb, keresse ügyfélszolgálatunkat (telefon: 06-1-210-9790, e-mail: ugyfelszolgalat@patikapenztar.hu) és kérésére megküldjük az adóigazolást.
|
|
|
|
|
|
|
|