Az átlépés menete
Javasoljuk, hogy először létesítsen a Patikapénztárnál tagsági jogviszonyt, ezzel egy időben függessze fel a meglévő egészségpénztárba történő munkáltatói befizetést. Csak amikor már a dolgozók új patikakártyája kiosztásra került, érdemes elindítani az átlépés folyamatát.
Felhívjuk figyelmét, hogy az átlépés, melyet a Patikapénztár intéz, több hónapot is igénybe vehet, de ezzel a kombinált módszerrel munkavállalói egyetlen napra sem maradnak egészségpénztári tagság nélkül.
A belépéssel kombinált átlépés folyamata:
-
Munkáltatói szerződés megkötése
A munkáltatói szerződés 7. pontjában a munkáltatói hozzájárulás pontos összegének megadása (fix összeg vagy a bruttó bér meghatározott százaléka, illetve „Cafeteria” rendszer esetében a választott legmagasabb tagdíjat kell feltüntetni). A szerződés aláírása után 2 eredeti példány megküldése a Patika Egészségpénztár részére.
-
A beléptetett tagok adatainak átadása
A beléptetett tagok adatainak átadása a Patika Egészségpénztár által megadott formátum szerint. Az adatok visszajuttatása az adminisztracio@patikapenztar.hu címre.
-
Az első munkáltatói utalás
A belépés folytatásához az első alkalommal minimálisan 4000 Ft/fő összeget kell átutalni (természetesen lehet ennél több is). Patika Egészségpénztár bankszámlaszáma: CIB 10700024-02400406-51100005. Az átutalás megjegyzés rovatába kérjük feltüntetni: „…… fő munkáltatói hozzájárulása”.
A megküldött személyre szóló „bevallás-minta” jóváhagyása esetén, a bevallást vissza kell juttatni a Patika Egészségpénztár részére (adminisztracio@patikapenztar.hu címre).
-
A patikakártya gyártása
Amint a fent leírt 1-3 pont teljesül, azaz megérkezik a Pénztárhoz a munkáltatói szerződés, tagi adatformátum és az első utalás, megindul a kártyagyártás. A legyártott kártyák beérkezése után minden pénztártag részére a Patikapénztár összeállít külön-külön egy személyre szabott „belépési csomag”-ot (2 példány belépési nyilatkozat, patikakártya, kártyaelfogadóhely-füzet, társkártya-igénylőlap).
-
A patikakártya osztása (előzetes Munkáltatói egyeztetés után)
Az előre előkészített egyéni belépési nyilatkozatok a pénztártag általi aláírása. (Aláírás után a sárga példány a tagé, a fehér példány pedig a Pénztáré.)
Társkártya-igények összegyűjtése. Igény esetén az egyénileg vállalt tagdíj megadása.
Új patikapénztári szolgáltatók iránti igények összegyűjtése.
-
A továbbiakban felmerülő havi feladatok
A választott havi tagdíj átutalása a Patika Egészségpénztár bankszámlájára.
A havi bevallás eljuttatása a Patika Egészségpénztár részére (adminisztracio@patikapenztar.hu). Amennyiben a havi utalásoknál nincs változás, abban az esetben nem szükséges bevallást küldeni; ilyenkor kérjük az átutalási megbízáson a következőt feltüntetni: „NINCS VÁLTOZÁS + 4 vagy 6 jegyű munkáltatói kód”.
Szükséges letölthető dokumentumok:
Munkáltatói szerződés
Tagi adatformátum